ATENTIE...

Daca nu va pasioneaza bicicleta, NU aveti ce face pe acest blog !Next page !
Toate informatiile, imaginile si comentariile de pe acest site NU au ca scop informarea.Toate postarile au un caracter pronuntat de barfa !

sâmbătă, 6 februarie 2010

Cu bicicleta in Romania


Graficul este sugestiv!

La o populatie de aproximativ 22 milioane de locuitori, in 2007 numarul de biciclete din Romania era de putin peste 1,74 milioane, in usoara crestere fata anul precedent, de la 1,62 milioane, potrivit datelor Institutului National de Statistica.

"Mersul pe bicicleta este o tendinta care prinde. Nu este o chestiune de masa, dar se observa o evolutie pozitiva si in Romania in acest sens. Sa mergi pe bicicleta a devenit un trend"

Cu toate acestea, la nivel european, Romania se afla pe una dintre ultimele pozitii in ceea ce priveste posesia de biciclete, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Euromonitor International. Anul trecut, dintr-un total de 7,5 milioane gospodarii, doar 1,86 milioane detineau cel putin o bicicleta, in crestere cu 60% fata de anul 2003. Spre comparatie, parcul auto national numara peste 4,3 milioane de autoturisme.
In conditiile in care o gospodarie numara aproximativ 2,9 locuitori, in 2008, in Romania, circa 5,4 milioane de romani, respectiv 24,5% din totalul populatiei, au avut acces la un astfel de vehicul pe doua roti.
Cu doar un sfert din populatie cu acces la bicicleta anul trecut, Romania se afla mult in urma Olandei, cunoscuta ca "tara lalelelor si a bicicletelor", unde 91,8% din gospodarii poseda o bicicleta. Nici in regiune situatia nu e mult mai buna, comparativ cu Polonia sau Bulgaria.

Traficul, principala problema a biciclistilor
Cei mai multi dintre cei care merg pe bicicleta au realizat ca este un mijloc de transport mai rapid, mai putin poluant, insa nu mai putin periculos. Posesia de biciclete nu este incurajata nici de situatia pistelor specializate, nici de trafic.
Cu un trafic rutier de aproximativ 1,5 milioane autovehicule pe zi - cifra ce include masinile aflate in tranzit sau venite sa se aprovizioneze - si cu un total de 60 de kilometri de piste specializate(dispuse aiurea-n.n), Bucurestiul nu pare cel mai prietenos oras pentru biciclisti.

"Bucurestiul nu este organizat din punct de vedere infrastructural pentru traficul cu biciclete, iar oamenii nu au constiinta acestui trafic".

Exista insa si persoane care sunt de parere ca se pot remarca unele schimbari in bine in ceea ce priveste situatia biciclistilor in trafic.

"Se observa o schimbare de mentalitate in randul romanilor. Anul trecut era foarte periculos sa circuli cu bicicleta, insa anul acesta situatia s-a schimbat, lumea obisnuindu-se cu prezenta celor care pedaleaza".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu