ATENTIE...

Daca nu va pasioneaza bicicleta, NU aveti ce face pe acest blog !Next page !
Toate informatiile, imaginile si comentariile de pe acest site NU au ca scop informarea.Toate postarile au un caracter pronuntat de barfa !

luni, 1 februarie 2010

Frana pe disc

In ultima vreme acest tip de frana a devenit din ce in ce mai des intalnit in structura unei biciclete. Sistemele mai iefine sunt comandate cu ajutorul cablurilor, dar cele mai pretentioase sunt actionate hidraulic precum sistemele de la masini. Avantajele si dezavantajele unui astfel sistem de franare, pentru biciclete, in comparatie cu cele clasice sunt prezentate in continuare.
Avantaje:
- sunt mai puternice;
- eficienta este mai putin afectata de ploaie sau mizerie;
- forta de franare nu se aplica jantei;
- in cazul in care janta sufera deformari, franarea nu este afectata;
- intretinere usoara, in unele cazuri.
Dezavantaje:
- cost ridicat;
- in cazul in care se defecteaza, reparatia lor costa destul de mult;
- dificil de reparat in cazul in care nu sunt ateliere specializate si nu aveti piesele necesare.


In cazul in care sunt actionate cu ajutorul cablurilor, forta de franare este mai mica, dar pretul este aproape la jumatate fata de cele hidraulice.
Pentru intretinerea unui astfel de tip de frana este indicat sa se curate discul cu regularitate, in special iarna, din cauza sarii care ataca suprafata acestuia. In general franele pe disc sunt eficiente si durabile si sunt preferate din ce in ce mai mult de majoritatea ciclistilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu