ATENTIE...

Daca nu va pasioneaza bicicleta, NU aveti ce face pe acest blog !Next page !
Toate informatiile, imaginile si comentariile de pe acest site NU au ca scop informarea.Toate postarile au un caracter pronuntat de barfa !

marți, 15 decembrie 2009



La ce trebuie să te uiţi/să asculţi când testezi bicicleta?

Înainte de testdrive:

uită-te la sudurile de la cadru – să nu fie fisurate, ruginite, mai ales dacă bicicleta e vopsită pe acolo – nu te sfii să ciocănești pe la încheieturi, mai ales dacă pare să fie fărâmicioasă vopseaua
verifică apoi aspectul exterior, zgârieturi, ciobituri, lovituri, semne de uzură – ele pot să te ajute în negocierea preţului în jos
aşează-te ferm pe şa şi vezi dacă şuruburile ţin. Se uzează după o vreme şi șaua poate să coboare când vrea ea, provocând disconfort. E important să te simţi confortabil pe şa, pentru că vei petrece ore bune în compania ei.
tot înainte să pleci, verifică jenţile – să nu fie deformate. După câteva luni de folosire intensă, pot apărea optare de la borduri, gropi şi alte obstacole. Roteşte roţile în aer şi vezi dacă se învârt în linie dreaptă. Dacă oscilează tare, e recomandat să nu te urci pe ea, pentru că s-ar putea să o defectezi şi mai tare. Semnalează asta vânzătorului.
tot la roţi, verifică spiţele să nu aibă îndoituri sau alte urme de deteriorare – o spiţă costă cam 8-10 lei. Mai bine iei o bicicletă cu spiţele bune, decât să stai cu orele la reparat apoi.
o altă chestie la care trebuie să fii atent atunci când te uiți la roți este starea cauciucurilor – să nu fie tăiate, foarte uzate(ca să fie în stare bună, trebuie să li se vadă reliefurile. Dacă sunt tocite, cauciucul e deteriorat)
atenție mare și la ventilul de umflare a roților – eu așa m-am fript, că aveam unul din ventiluri spart și m-a costat reparația o cameră nouă, plus demontarea celei vechi, care era lipită cu superglue la ventil – a trebuit tăiată cu bomfaierul.
Nu în ultimul rând, ai grijă să verifici lanțul, să nu fie foarte lăsat sau foarte întins. O să îți dai seama și după cum schimbă vitezele.
În timpul testdrive-ului:

testează frânele – să prindă bine ambele manete
verifică starea manetelor de frână, ca să nu te trezești cu ele în mână când ți-e lumea mai dragă
schimbă vitezele, încearcă deraioarele, treci de la viteza 1 până la 18/21/24, câte are. Fii atent dacă are latență undeva la schimbare – înseamnă că mai trebuie reglată puțin și poți să folosești asta în negociere
verifică suspensiile(dacă are) să nu fie blocate sau să scârțâie, pentru e foarte greu să mai scapi de scârțâit – argument de scădere a prețului
ascultă cu atenție pedalierul, mai ales atunci când forțezi o pornire de pe loc cu angrenaj mare(viteze 18-21-24). Dacă auzi scârțâiri sau păcănituri, mai bine cumperi altă bicicletă – posibil să trebuiască să înlocuiești tot pedalierul – costisitor și consumator de timp.
nu te grăbi să faci testul, ia-ți suficient timp pentru asta. Petrece minim 30 minute cu bicicleta, ca să îți dai seama că funcționează corect. Gândește-te că vei umbla cu ea o vreme.
După ce ai terminat testdrive-ul, te întorci la vânzător cu concluziile formate și cu strategia de negociere. Amintește-ți de prețul tău țintă. În funcție de cât cere el, tu oferă cam cu 35-40% mai puțin pe ea, ca să ai marjă de negociere. Folosește ceea ce ai observat în inspecție ca argumente în scăderea prețului, în caz că omul nu e de acord să lase de la el. Nu te lăsa cu una cu două, mai ales dacă bicicleta are câteva probleme – poți să scoți și 50 lei reducere dacă negociezi bine.

Nu în ultimul rând, când închei tranzacția, fă 2 chitanțe de mână - una cu Eu, gogu, am cedat suma de x contra bicicleta y lui gicu și una cu Eu, gicu, am cedat bicicleta y contra suma de x lui gogu. Așa te păzești de faze de genul ”ăla mi-a furat bicicleta”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu